WiFi op vakantie

Gebruik van een gratis WiFi netwerk

Beste mensen,

Gratis WiFi

Op enkele plekken op Het Lorkenbos kunnen we nog steeds gratis een WiFi netwerk aanbieden. Hier leest u wat meer over het gebruik van dat netwerk.

Hoeveel WiFi is dat?
Er komt Internet binnen via een hoofdkabel. Daar is een modem op aangesloten die een aantal mb’s per seconde WiFi geeft aan de mensen die daar op zijn ingelogd. De capaciteit van die modems en de snelheid is best goed, en misschien wel enorm vergeleken met wat veel mensen thuis hebben. 

 

Wifi Symbool Welkom op de camping kamperen

Echter moet dit internet via de lucht naar uw apparaten gaan. En omdat we veel bomen hebben en het vaak regent, kan het netwerk onstabiel worden. 

Daarnaast zijn er veel mensen die hier tegelijk gebruik van kunnen maken. Op een piekmoment op Noord zouden er theoretisch 57 plekken bezet kunnen zijn. Als op iedere plek 2 apparaten (een smartwatch is ook een apparaat) tegelijk op het WiFi netwerk zouden gaan om de mail te checken en om met vrienden te appen, zou er niets aan de hand moeten zijn. Vaak wordt een plek echter gebruikt door meerdere mensen en dus meerdere apparaten. In de praktijk weten we dat er zelfs meerdere apparaten per gezinslid worden gebruikt. Dat kan dus oplopen tot bijvoorbeeld 6 apparaten per plek. 

Wat kan niet?
Als er 1 persoon van heel Noord gaat streamen (= tv kijken via Wifi, Netflix, Disney+, YouTube, TikTok, Snapchat, Videoland, Ziggo, NPO etc), betekent dat dat deze persoon in zijn eentje een groot deel van de capaciteit opeist (misschien wel ¼ of meer van de gehele capaciteit). De buren kunnen dan zonder WiFi komen. Dit mag u dus NIET doen. 

 

 

Met andere woorden: ons GRATIS WiFi netwerk is NIET geschikt om te  streamen(tv / films etc), alleen voor noodzakelijk gebruik van e-mail, whatsapp en het weer bekijken. 

Wat kan wel?
Als u het belangrijk vindt om wel te kunnen streamen (of op de socials te zitten), raden we aan een 4G/5G abonnement te verhogen als u bij ons bent. Of een andere oplossing zoeken. Wij kunnen de ontwikkelingen rondom gebruik van mobiele apparaten en de apps die worden gebruikt niet meer bijhouden op dit moment. 

Zorg er ook voor dat uw apparaten zijn uitgelogd van het WiFi netwerk als u de apparaten niet gebruikt. 

Heeft u hier vragen over? mail naar receptie [at] lorkenbos [dot] nl (receptie[at]lorkenbos[dot]nl)